Jazykové školy a jejich specifika- jazyková škola pro širokou veřejnost | Naučit se .CZ

UživatelUživatel: Neznámý | Přihlásit se | Zaregistrovat se | Domů

Kategorie

Jazykové školy a jejich specifika- jazyková škola pro širokou veřejnost

<< Zpět na přehled článků

Přidáno: 14.09.2012

Malou jazykovou agenturu vystřídá největší jazyková škola na střední Moravě – LINGUA CENTRUM, ...

LINGUA CENTRUM... a to se souhlasem majitele a zakladatele, kterým je Mgr. Pavel Pospíšil- velice energický, sportovně založený muž, jehož začínající šediny a kroužek na prstu mi už dovolují napsat frázi „duchem mladý". Ale teď vážně.

Když v roce 1990 zakládal čerstvě vystudovaný učitel anglického jazyka a tělesné výchovy, člen katedry Anglistiky a Germanistiky na FF UP jazykovou agenturu ve volném pokoji bytu svých rodičů, asi nikdo netušil, co bude za 22 let. V té době nikdo neměl zkušenosti s organizací výuky. Nelenil, obratně využil kontaktů z univerzity, dal dohromady tým lidí a v pronajatých prostorách olomouckých škol začali učit anglický jazyk. Začátky byly krušné. Obtížně se sháněli mladí, ale zkušení učitelé, rodilí mluvčí i žáci. Tvrdá práce se vyplatila. Lingua dostala svou první kancelář v Kateřinské ulici a od roku 2000 se přestěhovala do vlastních prostor v ulici „U stadionu".

V dnešní době jen v Olomouci zaměstnává zhruba 150 lektorů a celorepublikově jejich počet činí neuvěřitelných 320! Asi tolik zaměstnanců mají proslulé sklárny Moser v Karlovarském kraji. Pan Pospíšil je jedním z mála, který ustál porevoluční období podnikatelských rychlokvašek. Na otázku, co byla jeho největší výzva, bez váhání dává dvě odpovědi- koupě vlastních prostor na ulici U stadionu v Olomouci, které čítají 24 učeben a obsazení 250-300 kurzů během 14 dnů na celé severní Moravě. Husarský kousek! A ještě jedna nepodstatná drobnost, která svědčí o stabilitě a vnitřní síle firmy. Za celou dobu existence jazykovky jen jediná událost zpozdila všem výplatu. Tipněte si - která?  Byly to povodně v roce 1997.

Nejvíce se v podnikání spojeném s výukou jazyků zápasí se stagnující cenou, a tím spojenou klesající marží. Věděli jste, že v počátku devadesátých let stála hodina angličtiny v Anglii 20 liber, přičemž libra tehdy byla 60 korun? V porovnání s dneškem to byly astronomické částky. Nejen ceny však prošly vývojem. Dlouhodobý tlak na efektivitu, to je poměr cena a odvedená práce, se nedá vydržet už jen proto, že celý obchod je postaven na lidském faktoru. Celé podnikatelské prostředí prodělalo jistou evoluci. Velké, ale už i menší jazykové agentury se profesionalizovaly, studenti zreálnili svá očekávání, a co je podstatné, více chápou svou vlastní zodpovědnost za výuku a její výsledky.

Lingua platí daň za svou velikost. Stejně jako je Coca-Cola synonymem špatného stravování, jsou velké jazykovky pro mnohé synonymem masové, neosobní a nekvalitní výuky. Na příměr s Coca-Colou reagoval pan Pospíšil tradičně bleskově a s osobitým smyslem pro humor, který v tomto případě ustupuje síle jeho myšlenky: „Nikdo z konkurence nemá rád Coca-Colu, ale každý by chtěl být jako ona." Během svého vývoje tato škola zavedla a pracuje s mnoha standarty, vede statistiky reklamací v poměru k odučeným hodinám lektora, spokojenosti klienta a spousty dalších parametrů. Zaměstnává metodiky výuky, kteří zajišťují placené a pro mnohé povinné školení lektorů, monitorují jejich práci přímo v hodinách a při výstupních hodnoceních konzultují chyby. Vstoupila do asociace certifikovaných jazykových škol ACERT  http://acert.cz/acert/, čímž se zavázala dodržovat vysoké standarty, které se co dva roky kontrolují. „Jsme nejúspěšnější školou v sektoru veřejnostních kurzů. Kurzů kde nezávislý subjekt - posluchač investuje své vlastní peníze za nákup služby výhradně pro sebe. Znáte nějaké dokonalejší výběrové řízení?" doplňuje Pospíšil.  Co žene majitele Linguy dál? Jednoznačně soutěživost a možnost pořád něco piplat k dokonalosti. Pro pana Pospíšila už Lingua není show o jednom člověku, jako když začínal v jednom pokoji u svých rodičů. 

Paradoxně v její velikosti, ve které se jeden student lehce ztratí, je její největší síla. Na rozdíl od malých jazykovek má možnost přijmout více lidí a otevřít výuku pro více specializovaných úrovní pokročilosti, čímž se zvyšuje šance, že se potkáte se sobě jazykově rovnými. Pokud chcete navíc ušetřit na velmi prestižní Cambridgeské zkoušce, Lingua nabízí 30% slevu z ceny zkoušky absolventům svých přípravných kurzů! Patříte-li k oněm 80% studentů anglického jazyka, jak nedávno vyjádřila statistika, troufám si říct, že nemáte nad čím přemýšlet.

A neprofesní stránka pana Pospíšila? Jeho nejoblíbenější místa pro odpočinek jsou okolí Kralického Sněžníku, Dolní Morava, New York a Londýn. Mezi oblíbené sporty patří ski alpinismus v té mírnější podobě a také 10 km vytrvalostní běh. Je hrdý na uběhnutí Maratonu a fandí olomoucké Sigmě, kde kdysi hrál záložníka v juniorském věku. Má dvě děti, které jsou důkazem, že jablko nepadlo daleko od stromu. Syn studuje anglickou sekci gymnázia a dcera angličtinu a management na univerzitě. 

http://www.lingua-centrum.cz/ 

 

Denisa Bartková

Bartkova@naucitse.cz

 

 

Fotogalerie článku

Vložit nový příspěvek

Vaše jméno
Text
Antispam
Opište kód z obrázku

Související články

Diskuze k tomuto článku

K tomuto článku zatím nejsou žádné příspěvky.